Yetişkin Beden Vücut Kitle İndeksi Hesaplama!!

Vücut kitle indeksi hesaplama, yetişkin erkek ya da kadınlar için, bedenin yani boyun taşıyabileceği, olması gereken sağlıklı kiloyu gösterir.Boyumuza göre kilomuzun zayıf mı, şişman mı olduğunu belirlemek için kullanılır.

Vücut Kitle İndeksi, Bmi Nedir? Kaç Olmalı?

Bmı, beden kitle indeksinin kısaltılmışıdır. Vücut kitle indeksi veya beden kitle indeksi, yetişkin erkek ya da kadınlar için, bedenin yani boyun taşıyabileceği olması gereken sağlıklı kiloyu gösterir.

Çıkan sonucu, yukarıda bulunan tablomuzla kıyaslayarak, sağlıklı kilonuz hakkında size fikir vermektedir. Çıkan sonuca göre, zayıfmı’sınız yoksa şişmanmı, sağlıklı kilo için ne kadar uzaksınız size rehber olacak bir tablodur.

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama | Transform Gym
Vücut Kitle İndeksi Hesaplama | Transform Gym

Görmüş olduğunuz, sağlıklı kilo tablosu araştırmalar sonucu, doğruya en yakın bilgi kaynağıdır. Elbette kişisel farklılıklar olabilmektedir. Her istatistikte olduğu gibi “ outliar” farklılıklar, gözlene bilir, lakin kabul edilen, doğruya en yakın rehber tablo olarak kabul edilmektedir.

Vücut Kitle İndeksi Nasıl Hesaplanır? Formülü Nedir?

Vücut kitle indeksi hesaplama oldukça basit bir yöntemle hesaplanmaktadır. Boyumuza göre kilomuzun zayıf mı, şişman mı olduğunu belirlemek için kullanılır. Vücut kitle indeksi, vücut ağırlığının kg, boy uzunluğunun metre cinsinden karesine bölünmesiyle hesaplanmaktadır.

Vücut kitle indeksinizi hesapladıktan sonra hedefiniz, ister kilo alma, ister yağ yakma olsun Sağlıklı kilo, hedeflerini ulaşmak için en etkili yöntem fiziksel spor aktivitelerini arttırarak beslenme alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz.

Sporcu Vücut Kitle İndeksi

Özellikle, hipertrofi antrenman sitemleri ile maksimum kas hacmi kazanılması hedeflenmiş antrenman sistemlerini uygulayan, güreş, halter gibi çalışmalar yapan sporcuların, kas kütlesi fazla gelmektedir. Bu sebeple, vücut kitle indeksi 26-27 olan sporcuların yukarıdaki vücut kitle indeksi grafiğine göre, kilolu bandında olacaklardır. Fakat yağ oranlarından dolayı değil, kas kütlelerinin fazla olmalarından dolayıdır. Kas hacmi olan sporcular vücut kitle indeksi grafiğinde kilolu görünmelerine rağmen, sağlıksız olarak değerlendirilmemelidir.

Dolayısıyla vücut kitle indeksi hesaplaması yaparken yoğun spor yapan bir kişinin, vücut kitle indeksi hesaplamanın yanında, vücut yağ oranını da hesaplamalıdır. Böylelikle yağ kütlenizi ve yağsız kas kütlenizi bulabilirsiniz.

Hesaplamalarınızı bu bilgilerle değerlendirmeniz, tek başına vücut kitle indeksi rehberliğinde ilerlemekten daha faydalı olacaktır.

Vücut Kitle İndeksi (Bmi) Sonucunuz Zayıf İse Ne Yapmalısınız?

Vücut kitle indeksiniz 18’in altında çıktıysa, zayıf kategorisine giriyorsunuz demektir. Bu durum yağ oranınızın azlığı ya da  kas kütlenizin çokluğu ile pek alakalı değil. Boyunuza göre kilonuz fazla düşük demektir.

Anoreksiya vücut kitle indeksi düşük olan bireyler için bir tehlike olabilir, yeme alışkanlığınızı kontrol etmelisiniz. Sağlıklı bir şekilde kilo almak için yapılması gereken, yaktığınız kaloriden daha fazla kalori alarak, kalori fazlalığı yaratmaktır.

Kalori fazlası oluşturarak, Antrenman ve Beslenmenizi nasıl düzenlemeniz gerektiğiyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız, bunun için hazırladığımız “BULK DÖNEMİ yazımıza geçebilirsiniz.

Vücut Kitle İndeksi, İdeal Olan Kişiler Ne Yapmalı?

Vücut kitle indeksiniz oldukça sağlıklı. Bu boyunuza göre kilonuz gayet iyi durumda olduğunu gösteriyor. Harika!

Bu noktada gayet şanslısınız, artık her şey sizin isteğinize kalmış, isterseniz kilonuzu koruyabilir ya da hacim kazanmak için antrenman programınızı ve beslenme programlarınızı düzenleyerek etkili bir antrenman programına dahil olabilirsiniz. Tamamen sizin ne istediğinize bağlı, daha iyi bir sporcu, daha düşük bir yağ oranı ya da daha fazla kas kütlesi isteyebilirsiniz.

Vücut Kitle İndeksi, Kilolu Olan Kişiler Ne Yapmalı?

Vücut kitle indeks tablosuna göre 25’in üstündeyseniz kilolusunuz demektir. Fakat bu noktada yağ oranınızı da hesaplamanızda fayda var.

Özellikle sporcu iseniz, sporcu vücut kitle indeksi ile ilgili bölümde belirtmiş olduğumuz gibi kas kütleniz fazla ve yağ kütleniz az olacağından vücut kitle indeksi tablosuna göre kilolu görünebilirsiniz. Bu durum kas kütleniz fazla olduğu için sizi sağlıksız göstermez.

Ayrıca vücut yağ oranınız yüksek olması sağlığınızın riskte olduğu anlamına gelmez. Kolaylıkla üstesinden gelebileceğiniz bir durumdur.

Beslenme ve Antrenman Programlarını Kolaylıkla Kontrol Altında tuıtmanızı sağlayacak hesaplama araçları, “Günlük Kalori İhtiyacı Hesaplama ve Vücut Yağ Oranı Hesaplama” makalemize bakabilirsiniz.

Vücut Kitle İndeksi, Obez Olan Kişiler Ne Yapmalı?

Vücut kitle indeksiniz 30’un üstünde çıktıysa obez kategorisindesiniz demektir. Bu noktada profesyonel vücut geliştirme, güreş gibi bir spor yapmıyorsanız sağlığınız neredeyse kesin olarak tehdit altında olduğunu söyleyebiliriz.Lakin, bu yazıyı okuduğunuza göre, sağlıklı bir beden form için, ilk adımı atmışsınızdır demek, aslında zor olan kısmı bur da aşıyorsunuz.

Sağlıklı kilo değişim hedefleriyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi öğrenerek kilo verme ve kilo verme yöntemleriyle ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için “Definasyon Dönemi” makalemize bakabilirsiniz.

Bir cevap yazın