Reformer Pilates Nedir?

Reformer pilates, ana felsefesi nefes ve konsantrasyon olan özellikle vücudun çekirdeği diyebileceğimiz pelvik taban kasları, karın kasları, omurga ve sırtı güçlendirir. Düzenli yapılan reformer pilates egzersizleriyle, postürel kaslarınızı kuvvetlendirebilir, kas dengesizliğinden doğan duruş bozukluğu ve kronik ağrılar gibi şikayetlerinizin tedavisinin yanı sıra, çok geniş, yaş ve fiziksel durum aralığındaki insanlar tarafından tercih edilmektedir.

Reformer Pilates Eğitim Programı
Reformer Pilates Eğitim Programı

Reformer pilates, özellikle eklemlere baskı yapmadan, güçlü bir kas yapısı geliştirmekte, oldukça etkili bir yöntemdir. Reformer pilates aleti ile 100 farklı egzersiz hareketi yapılabilmekle beraber, kas dayanıklılığı, laktak konsantrasyonu, pelvik eklem stabilitesi, denge, koordinasyon gibi birçok konuda büyük bir öneme sahiptir ve vücudun belirli bölgelerindeki kas gruplarını çalıştırmaya olanak sağlar.

Reformer pilates, yay sistemli bir direnç egzersizi ekipmanıdır. Farklı dirençlere sahip yaylarla, yapılacak olan antrenmanın, fiziksel kondisyonuna uygun olarak çalıştırılmasına olanak sağlar. Bu denli bilinirliğinin artması, kullanışlılığı ve bütün düzlemlerde hareket olanağı sağlaması sayesinde oluşmuştur. Ayrıca rehabilitasyon amaçları için kullanılan reformer pilates egzersizleri, kişinin yatay bir hareket düzleminde egzersiz yapmasına ve bacakları boyunca ağırlık yüklenmesine izin vermediği için, eklemlerin yenilenmesi ve güçlenmesi açısından önemlidir.

Nasıl Bir Yol İzlenmeli!

Aletli pilates genel olarak, haftanın, 2 ya da 3 günü 1 er saatlik dersler şeklinde yapılmaktadır. Reformer pilates aletiyle, ilk ders kolay hareketlerle başlangıç seviyesi ile başlanır, daha sonra seviye seviye arttırılarak daha fazla güç gerektiren, hareketler yapılır. Reformer pilates hareketleri, kişinin vücut ihtiyaçlarına göre değişebilir. Reformer pilates egzersizleri, düzenli yapıldığında hızlı bir gelişim gözlenmektedir. Vücudun esnemesini sağlamak, tüm kas gruplarını harekete geçirmek, denge merkezini düzeterek, kişiye esneklik ve koordinasyon becerisi sağlanmaktadır. İdeal kilo değişim hedeflerini gerçekleştirmek için oldukça etkili bir egzersiz, antrenman prorgramıdır.

Reformer Pilatesin Yapmanız için 10 neden!

1-Kişiye daha iyi bir duruş, zarafet ve esneklik kazandırır.

2- Reformer Pilates sırt ve bel ağrılarınının, tedavisinde etkili bir destekçidir.

3- Egzersizler, güçlü kemikler oluşturmak için yeterli direniş ve hareket çeşitliliği sağlar.

4-Yıpranmadan uzun, kuvvetli kaslara ulaşmanın anahtarlarından biridir. Reformer pilatesin yararları arasında güçlü kas sistemi oluşturmak vardır.

5- Bölgesel çalışa bilme imkanı sağlar. İstediğiniz bölge üzerinde kitlesel şekillenme elde edersiniz.

6-Eklemlere daha az yük biner.

7-Reformer pilatesin kan dolaşımını hızlandırarak,hızlı kilo verme ve yağ yakmanızı sağlar,kalori yakma oranınız artar ve kaslarınız güçlenir.

8-Reformer pilatesle yer çekimini daha az hissedilmesinden dolayı egzersizler rahatlıkla uygulanır.

9-Reformer pilates ile alt karın kaslarınızıda güçlendirerek, doğum sonrası göbek sarkmalarından dolayı toplanma sürecine katkı sağlamaktadır.

10- Reformer pilates ile skolyoz gibi eklem ve omurga problemlerinin tedavisinde oldukça faydalı. Omurga kaslarınızı çalıştırırarak duruşunuzu düzeltir.

Skolyoz, Omurga ve kronik Eklem Ağrıları için etkili ücretsiz evde Skolyoz Egzersiz Programı için tıklayınız.

Reformer Pilates İle Zayıflama

Faydaları saymak ile bitmeyen reformer pilates ile hızlı kilo vermek sandığınızdan çok daha kolay ve etkili. Yoğun baskı altında kalan kaslarınız, metabolik strese sokularak metabolizmanızı hızlanır ve fazla enerji yakamasından dolayı, kalori açığı yaratacağından, zayıflayarak depolanan yağ hücrelerini yakarsınız. Egzersizleri vücudun şekle girmesinin yanında kilo vermeyi destekleyen hareketler içerir.

İdeal kilonuzun kaç olması ile ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi öğrenmek ve günlük kalori ihtiyacı hesaplamak ile ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için ” Günlük Kalori Hesaplama ” yazımıza geçebilirsiniz.

Hamilelik Ve Pilates 

İnsan sağlığı için büyük önemi olan egzersiz, hiç şüphesiz ki hamilelikte de çok önemlidir. Fakat hamilelik süresince salgılanan hormonların etkisiyle anne adayının kas-iskelet sisteminde esneklik arttığı için gebelerin yaralanma ve denge kayıpları daha fazla olmaktadır. Dolayısıyla seçilecek egzersizin denge kurmayı -kolaylaştıran ve kontrollü bir egzersiz olması gerekir. Pilates, ana felsefesi nefes ve konsantrasyon olan özellikle vücudun çekirdeği diyebileceğimiz pelvik taban kasları, karın kasları, omurga ve sırtı güçlendiren bir egzersiz stili olması nedeniyle hamileler için çok faydalıdır. Egzersiz esnasında kullanılan çeşitli akıcı, dengeli hareketler ve nefes çalışmaları hamile olan kişilerin sırt ve kol kaslarının güçlenip, duruş bozukluklarından ortaya çıkan kronik ağrılarının önemli ölçüde azalmasına sebep olur. Bu sayede esneklik, kuvvet ve koordinasyon çalışmalarını dengeli bir şekilde yapan anne adayının yaşam kalitesi de yükselir.

Nezaman Yapılmalı?

Hamilelikte pilatese doktorunuz izin verdiği sürece, gebeliğin 12 ve 16. Haftası arasında başlayabilirsiniz. Ortalama haftada 2 veya 3 seans yapacağınız pilates egzersizi hamileliğinizi daha mutlu ve konforlu hale getirecektir. Pilates, konusunda uzman bir eğitmen eşliğinde yapıldığı takdirde hamilelik sırası ve sonrasında yapacağınız en güvenli egzersizlerden biridir.

Reformer Pilatesin Tarihçesi

Reformer pilates, ilk olarak 1. Dünya savaşı sırasında, duvarlara ve yataklara takılan, yaylar ile hasatalara egzersiz hareketleri yaptırılarak, yerlerinden kalkmadan, joseph pilates, tarafından geliştirilerek, tedavi olanağı sağlanmıştır.

Detaylın Bilgi İçin, joseph pilates kimdir yazımıza geçebilirsiniz.”

Reformer Pilates Eğitim Programları ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Bir cevap yazın