Zayıflamak Ve Yağ Yakmak İçin Bunları Yapmayın!!

Zatıflamak Ve Yağ Yakmak için Bunları Yapmayın

İnsan sağlığını hiç düşünmeden pazarlamacıların para kazanmak için söylediği yerli yersiz birçok zayıflama ve yağ yakma önerileri duyuyorsunuzdur. Boşu boşuna zaman kaybetmeyin!! Yapıla bilirliği en kolay ve etkili yöntemleri yaparak çok daha sağlıklı bir yolla yağ yakarak zayıflayabilirsiniz. Hızlı zayıflamak için düzenli bir şekilde uygularsanız kolaylıkla üstesinden gelebileceğiniz, 5-10 kg fazladan verebileceğiniz en etkili yöntemlerdir.

Sizin için hazırlamış olduğumuz bu makalede zayıflamanın ve yağ yakmanın en etkili, doğal ve bilimsel yöntemlerini sizlerle paylaşacağız.

Zayıflamak Ve Yağ Yakmak

Zayıflama ve yağ yakmadan bahsedecek olursak, vücut yağ oranımızın azalarak, deri altı yağ tabakasının incelip, kas yapımızın daha görsel bir şekilde ortaya çıkmasını sağlamaktır. Antrenman ve beslenme hazırlık süreçlerinin dengeli ve düzenli kontrol altında tutulması bu süreç için oldukça büyük öneme sahiptir. Dikkat edilmesi gereken zayıflayıp yağ yakacağım derken kas kütlesinden kaybetmemek, kas yıkımına sebep olmamaktır.

Kilo değişim hedefinizi gerçekleştirmek için hedefiniz ne olursa olsun, günlük almanız gereken kalori ihtiyacını hesaplayarak başlaya bilirsiniz. Kilo değişim hedeflerini gerçekleştirmek için, günlük almanız gereken kalori ihtiyacını bilmeniz önemli. Böylelikle, beslenme programınızı daha sağlıklı düzenleyebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken günlük kalori ihtiyacını bulmak için, öncelikle bazal metabolizma hızınızı hesaplamanız gerekmektedir.

Böylelikle vücudumuzun alması gereken besin kaynaklarını, beslenme planlamamızda titizlikle oluştura bilir, kas yıkımına sebep olmadan sağlıklı bir şekilde zayıflar ve yağ yakabiliriz.

“Zayıflamak İçin Yapılan Diyet Hataları”!!!

Zayıflamak İçin Diyetinizden Yağları Çıkartmayın!! #Yapmayın!!

Eminim birçoğumuz diyet için yağlı yiyeceklerden uzak durmayı tercih ederiz. Zayıflamak ve yağ yakmak için gereksiz olduğu, yağ tüketiminin zayıflamaya karşı olduğunu düşünürüz. Söylenenlerin aksine beslenme planlamanızda yağ tüketiminin, zayıflamada ve yağ yakmada. Yani metabolizmanın düzenli çalışması için oldukça gereklidir.

Zayıflamak İçin Yağ Tüketin!!!

Sağlıklı yağ kaynaklarının, enerji değeri yüksek olduğu için vücut metabolizmamızın hızlı çalışmasını sağlar. Aynı zamanda sağlıklı yağ tüketimi insan organizmasında bulunan tüm hormonel dengenin düzenli çalışmasını sağlayarak, metabolizmamızı hızlandırır. Böylelikle sağlıklı bir şekilde zayıflamamıza ve yağ yakmamıza katkı sağlamış olursunuz.

O mükemmel mekanizmanızın yani vücut organizmanızın dengeli bir şekilde devam edebilmesi için sağlıklı yağlara da ihtiyacı vardır. Bu sebeple diyetinizden yağ kaynaklarını çıkartmayınız. Bu sayede sağlıklı yağların içerisinde bulan a,d,e,k gibi sağlıklı vitaminleri almış olursunuz. Beslenme planlamanızı yaparken, öğünlere böldüğünüz diyetinizde sağlıklı yağ kaynakları olan, zaytin yağı, omega-3 yağı, kuruyemiş, hindistancevizi yağı gibi sağlıklı yağ kaynaklarını zayıflamak ve yağ yakmak için kullanabilirsiniz.

Yediğimiz makro besinlerin kalori değeri;
  • 1 gram proteinin, 4 kalori
  • 1 gram karbonhidrat, 4.5 kalori
  • 1 gram yağ, 9.3 kalori

Sağlıksız trans yağlar, kilo almanızı sağlayabilirken, zeytinyağı, balık yağı, hindistan cevizi yağı gibi sağlıklı yağlar kilo vermenizi sağlar. Detaylı bilgi için “Hızlı kilo vermek için en etkili yöntemler” yazımıza geçebilirsiniz.

Zayıflamak İçin Hiç Bir şey Yememek!! #Yapmayın!!

Çok düşük kalorilerde beslenmeyin! Eğer gerek duyulan kalori ihtiyacının altında besleneyim çabuk kilo veririm mantığıyla hareket ederseniz, sağlıksız bir yöntem olmak ile birlikte sürantrene olursunuz. Bu sebep ile antrenman programlarınızı, performansınızı ve toplanma hızınızı, düşürerek kas kaybı yaşayabilirsiniz. Bazal metabolik değerinizde ya da altında, beslenmek, metabolizmanızın yavaşlaması ve uzun vadede yağ yakmanın daha zor olacağı anlamına gelmektedir. Beslenme alışkanlıklarını disipline ederken sabırlı olun.

Eğer hiç bir şey yemeden kilo vermeye çalışıyorsanız, bu çok yanlış bir beslenme programı olduğunu söyleye bilirim. Sağlıklı ve etkili bir şekilde kilo vermek istiyorsanız, daha disiplinli, yani dengeli bir şekilde kendimizi kontrol etmesini, öğrenmeliyiz. Bu sayede vücudunuzun kalori açığı vermesini sağlayarak sağlıklı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için sabırlı olun, kilo verme süreciniz yavaş ise fiziksel aktiviteyi arttırıp kalori açığı yaratarak süreci hızlandırmayı deneyebilirsiniz. Vücut direncinizi düşürerek kendinizi savunmasız hale getirmektense, sağlıklı ve dengeli bir şekilde kilo verebilirsiniz.

Günlük kalori ihtiyacını hesaplayarak bazal metobolizma hızınızı belirlediyseniz bilmelisiniz ki bazal metobolik değerin uzun süre altında düşük kalori ile beslenmemelisiniz. Bu bazal metabolizmanız, organlarınızın hayati fonksiyonlarına devam edebilmesi için harcadığı enerjiyi temsil eder. Yani hayati bir öneme sahiptir. Bu sebep ile beslenmenizin, bazal metobolik değerinin altında olmaması gerekir. Kendinizi fazlasıyla aç bırakarak kalori açığı yaratıp hızlı kilo vermeyi istemek organlarınızın, yani hayati fonksiyonlarınızın gerekli enerji ihtiyaçlarından almak demek anlamına gelir. Vücut direnciniz düşer, toplanma hızınız yavaşlar kendinizi bitkin ve tükenmiş hisseder, hastalıklara kapı açarsınız.

Çözüm olarak, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin, onları disipline ederek günlük almanız gereken besin değerlerini belirleyin ve günlük diyetinizi oluşturun.

Fiziksel spor aktivitelerinizi arttırmak, zayıflama ve yağ yakma konusunda oldukça etkili ve doğru bir kararolacaktır.

Uyku Düzensizliği Kilo Aldırır!! #Yapmayın!!

Zayıflamak ve yağ yakmak ve sağlıklı bir yaşam sürmek için uyku çok büyük bir öneme sahiptir. Düzensiz uyku sebebiyle vücudumuz bazı hormonlar salgılar ve bu hormonlar kilo vermenizi engeller. Beden organizmanızın gün ışığına paralel uyuması ve uyanması ile “melatonin” hormonu salgılanmaktadır. Bu hormon gün batımında uykunuzun gelmesine sebep olur. Ayrıca “melatonin” hormonu vücudumuzu temizleyen zararlı maddeleri vücudumuzdan atan çok güçlü bir antioksidandır. Bu sebeple uyku saatimizi disipline edin. Yani belli saatlerde yatar, belli saatlerde kalkarsanız, geç saatte hiçbir şey yemezseniz, hormonlarınız geç saatte alınan besinleri sindirmek ile uğraşmak zorunda kalmayacak, ayrıca uyku düzensizliğinden dolayı hormonlarınız dengesiz çalışmayacaktır. Bu hayatınızı ne kadar düzene sokarsanız hormanlarınız sizi zararlı maddelerden korumak için görevini etkili bir şekilde yapar anlamına gelmektedir.

Zayıflamak için Uyku Düzeninin Önemi!! | Transform Gym
Zayıflamak için Uyku Düzeninin Önemi!! | Transform Gym

Kortizol hormonu da dengesiz uyku dan etkilenir. Kortizol hormonu gece düşük seviyede, gündüz uykudan uyandıktan bir kaç saat içine yüksek hormon salımına ulaşır. Kortizol hormonu ne kadar çok artarsa o kadar çok kilo alabilsiniz, ayrıca kortizol hormonu aşırı sitres anında, ameliyat sonrası, hastalıkta bağışıklık sistemiz yavaşladığında da vücut bu hormonu salgılar. Bağışıklık sistemini baskılar ve yüksek tansiyonu tetikler.

Yani şunu diyebiliriz kortizol hormonu gece ya da gündüz, aydınlık yada karanlık algısına göre, ne kadar hormon üreteceğini beyne sinyal gönderir ve hormon salınımı oluşur. Kilo vermek için beslenmenizi, fiziksel spor aktivitelerinizi ve uyku düzeninize önem gösterin. Eğer uyku düzeniniz bozulursa kortizol hormonu salınımı artar, vücudun olağan dengesi bozulur ve bu sebep ile kilo alırsınız. Kilo vermek istiyorsanız, uykunuza dikkat etmek diyet ve egzersiz kadar önemlidir.

Su İçmeyi Unutanlar Dikkat!!

Suyun insan sağlığına önemi tartışmasız herkes tarafından bilinmektedir. Hepimiz zaman zaman su alınımını unutabiliyoruz lakin suyun insan sağlığına, zayıflayıp yağ yakmanıza,  fiziksel beden formumuzun fazlasıyla suya ihtiyacı vardır. Susadığınız için değil vücudunuzun dengeli ve sağlıklı çalışmasına destek olmak için su için. Organizmanın yani kişinin hayati fonksiyonlarının düzenli çalışabilmesi için günde 1-2 litre su alması gerekmektedir.

Farkında olmadan düşük seviye su alımında dehidrasyon gerçekleşmektedir. Dehidrasyon ile ortaya çıkan öncelikli rahatsızlıklar baş ağrısı, uyuklama, ve genel dikkat dağınıklığına sebep olur. Suyun hayatta kalmak için ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Su, diğer organlarımız, hayati fonksiyonlarımız için çok önemli olduğu kadar, zayıflayıp yağ yakmanız için de çok önemlidir. Sıvı alımını azalttığınızda kan hacmi de azalır. Kalbe, beyne, kaslara ve diğer tüm önemli organlara daha az kan akışı sağlanır. Hayati organlara giden kan ne kadar azalırsa, organlar o kadar az oksijen alır. Sonuçta organlar normal görevlerini yerine getirmekte güçlük çeker.

Ayrıca böbreklerinde vücuttaki zararlı maddeleri temizleye bilmesi için suya ihtiyacı vardır. Eğer yeterli su alımına özen göstermezseniz böbrekleriniz işlevini yerine getiremez ve karaciğer devreye girer. Karaciğer vücudumuzda depolanan yağları kullanarak enerjiye çevirir. Fakat böbrekler gerekli suyu alamaz ise vücuttaki zararlı maddeleri temizlemek için karaciğer devreye girdiğinden, karaciğerimiz görevini etkili bir şekilde yerine getiremez. Vücudun olağan dengesini bozmamak için beslenme alışkanlıklarınızı kontrol altında tutunuz. Böylelikle zayıflayıp yağ yakmanız daha kolay ve etkili olacaktır. Unutmayın susadığınız için değil sağlıklı bir şekilde vücudunuzun dengesini korumak için fazlasıyla su için.

Sağlıklı kilo değişim hedefleriyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi öğrenerek zayıflama ve yağ yakmak için antrenman ve beslenme ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak için “Hızlı Kilo Vermek İçin En Etkili Yöntemler ” makalemize bakabilirsiniz.

Bir cevap yazın