Vücut Yağ Oranı Hesaplama! | İdeal Kilo Hedefleme!!

Vücut Yağ Oranı Hesaplama Aracı ile ideal kilo değişim hedeflerini gerçekleştirmeye başlayın. Vücut Yağ oranı hesaplama aracı kullanarak, çıkan değerleri düzenli olarak kaydedin. Böylelikle, ideal kilo değişim hedeflerine ulaşarak, yağ yakmak için, beslenme alışkanlıklarınızı kontrol altında tutabilirsiniz.

Vücut Yağ Oranı Nerede, Nasıl Ölçülür?

Vücut yağ oranı hesaplamak için, birkaç ölçüm yöntemi bulunmaktadır. Vücut kitle indeksi hesaplayarak, ideal kilo hedeflemesinde size daha güvenilir sonuçlar elde etmenize olanak sağlayacaktır.

Aslında en etkili vücut yağ ölçümü, kemik yoğunluğu taraması yapan “dxa scan”diye nitelendirilen bir cihaz ile ölçüm yapılmaktadır.%1-2 hata payına sahip bu cihaz oldukça kesin sonuç vermekle birlikte, kolay ulaşılabilir olmamasından dolayı, diğer yöntemler tercih edilmektedir.

Yaygın olarak kullanılan, kolay ulaşılabilir, vücut yağ oranı hesaplama ölçüm yöntemlerinden olan, tartılar ve vücut ölçülerine dayanan matematiksel hesaplar bulunmaktadır.

Vücut yağ oranımızı hesaplamak için kullanılan, tartılar vücudumuza elektrik dalgası göndererek, ne kadar yağ oranına sahip olduğumuz ile ilgili, bize %8’e kadar hata payı ile refarans olarak kullanılabilmektedir. Bu sebeple tartılara fazla güvenmeyin. Çok uçuk noktalarda farklı sonuçlar çıkabilmektedir.

Vücudumuzun belli bölgelerini ölçerek, matematiksel bir hesaplama yapılacaksa bunlardan en tutarlı olan formül, “Navy Bf Calculator” denilen bir algoritmadır. Hesaplaması oldukça basit ve maksimum %4 hata payı bulunmaktadır.

İdeal Vücut Yağ Oranı Kaç Olmalı?

Kilo değişim hedeflerini gerçekleştirmek için, ideal vücut yağ oranı kaç olmalı diye merak ediyorsanız aşağıdaki, akademik araştırmalara göre hazırlanan taployu inceleyebilirsiniz.

Vücut Yağ Oranı Tablosu:

Erkek Kadın
Yaşam için gerekli yağ oranı %2-5 %10-13
Sporcu %6-13 %14-20
Fit %4-17%21-24
Ortalama %18-24 %25-31
Çok Yağlı Ve Obez %25+ %32+

İdeal Yağ Oranı İçin Vücut Yağ Oranı Nasıl Düşürülür?

Vücut yağ oranımızın düşürülerek, yağ dokunun incelip, kas yapımızın daha belirgin bir şekilde olmasını hepimizin istediği bir durumdur. Bazı beslenme ve fiziksel aktivite alışkanlıklarımızı değiştirerek sağlıklı bir şekilde kilo vermemiz mümkün. Size yol gösterecek yöntemlerden bazıları,

Yemeğe Başlamadan Önce Su İçin!

Vücut yağ oranınızı düşermek için, yemeklerden önce 2 bardak su içmenin oldukça etkili olduğu yapılan araştıramalarla kabul edilmektedir. Yapılan bir araştırmada 12 hafta boyunca bir grup deneğe, yemeklerden önce 2 bardak su içirilmiş, -yemeklerdenönce su içen grubun içmeyen gruba kıyasla öğün başına 70-90 az kalori tüketerek, daha çok kilo kaybettikleri görülmüştür.

Ayrıca, yemeklerden hemen önce tüketilen suyun, tokluk hissi yaratarak, aşırı yemek yemeninde önüne geçtiği ve kilo vermenize destek olduğu görülmüştür. Vücut yağ oranınızı düşürmek için, yemeklerden önce su içmenin, kilo kaybını ayda, %15 arttırabilmektedir.

Kırmızı Biber Tüketin!

Vücut yağ oranınızı düşürmek için, acı biber tüketmek oldukça fayda sağlamaktadır. Kırmızıbiberin içerisinde bulanan kapsaisin sayesinde, metabolizmamız hızlanarak kalori yakımına katkı sağlamaktadır. Kapsaisin, acı biberin acı olmasını sağlayan maddedir. İnsan dilinde bulunan kapsaisin reseptörleri, bu maddeden etkilenerek acı ve sıcak hissine neden olurlar. Yapılan birçok araştırma göstermektedir ki, bu maddenin termojenik etkilerinden dolayı, vücut ısısını arttırdığı ve metabolizmayı hızlandırarak enerji tüketimi sağladığı görülmüştür. Böylelikle vücut yağ oranınızı düşürmek için kırmızı biberi beslenme programınıza ekleyebilirsiniz..

Kilo vermek ve yağ yakmak için Antrenman ve Beslenmenizi nasıl düzenlemeniz gerektiğiyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız, bunun için hazırladığımız “DEFİNASYON DÖNEMİ” yazımıza geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın