Kilo Almak ve Hacim Kazanmak İçin Nasıl Bir Yol İzenmeli?

Nasıl kilo alırım? Ne yersem yiyim kilo alamıyorum benim metabolizmam çok hızlı, kilo almak için ne yapmalıyım diyorsanız en etkili ve sağlıklı kilo alma yöntemlerini kolaylıkla uygulayabilirsiniz.

Kilo Almak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli

Kilo almak için öncelikle vücudunuzun hangi besin kaynaklarına ihtiyacı olduğunu, almanız gereken besin değerlerinin ne kadar olduğunu bilmek işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Kilo almak için en mantıksal basite indirgenmiş şekliyle bakmak gerekirse, vücudumuzun yaktığı kaloriden yani enerjiden daha fazla kalori alırsak, kalori fazlalığı yaratarak, enerji olarak depolanmasını sağlamayı hedefleyebiliriz.

Bu depolanan enerjiyi fiziksel antrenman programları ile hacim kazanmaya yönelik ağırlık antrenmanlarını seçerek kilo alma sürecinizi oldukça olumlu etkilersiniz. Ve spor yaparak kilo alırsınız.

Nasıl Kilo Alabilirsin?

Öncelikle şunu söylemek isteriz, Yapmış olduğunuz spor, hedeflemiş olduğunuz ideal kiloya ulaşmak, hayatınızdaki alışkanlıkları ters düz etmek, bu süreç tabi ki kolay olmayacak ama imkansız değil, şuan buradasın ve modelsel algıda seçicilikte ideal bir postür ile sağlıklı bir beden kazanmak istiyorsun, bu sana karışık içinden çıkılması zor gibi gelebilir ama pes etmez devam ederseniz tüm süreç daha kolay bir hale gelecektir. Sağlıklı bir şekilde kilo almanız için yapmanız gereken bilimsel önerileri sizlerle paylaşacağız.

Hızlı bir şekilde kilo almanız için etkili bir ilaç yok, bu tarzda alacağınız tüm ürünler gereksiz olacaktır. Kilo aldırıcı ilaçlar yerine supplement ya da vitamin gibi besin takviyeleri, kilo alım sürecinizi destekleyebilir.

Eğer beslenme alışkanlıklarınızı düzene koyarsanız, yapmanız gereken basit, ağırlık antrenmanlarıyla hacim kazanımı hedefli çalışmalısınız. Hem bu sayede kaslarınızın besine duyduğu ihtiyacı artacağı için iştahınız açılır ve kilo alarak, hacim kazanırsınız.

Evde vücut geliştirme hareketleri videomuzu inceleyerek evde spor yapmaya başlayın. Çünkü Ağırlık antrenmanları kaslarınızın besin ihtiyacını arttırarak iştahınızın artmasına ve kas kazanımı elde etmenize yardımcı olur. Video listesi için buradan ulaşabilirsiniz.

| vücut tipinizi, yani hangi beden formda olduğunuzu öğrenin ve bunu kabul edin!

Herbirimizin, birbirinden farklı gruplarda vücut tipleri var. Öncelikli olarak, aşşağıdaki quizi çözerek, ektomorf mu?, endomorf mu? Yoksa mezomorf mu? vücut tipine sahipsiniz bunu öğrenerek başlaya bilirsiniz.

Quizi çözerek vücut tiplerini öğrendiğiniz ektomorf bir vücut tipi grubuna giriyorsunuz ve ektomorf vücut tipleri kilo almak da oldukça zorlanır. Aslında bu çok ta zor değildir. Aynı prensibe dayanmaktadır. Ektomorf ve farklı vücut tipleri hakkında daha detaylı bilgi edinmek için vücut tipleri makalemize göz gezdirebilirsiniz.

Yeterince yiyorum ama ne olursa olsun kilo alamıyorum diye bir şey, maalesef bilimsel açıklamalara göre, mümkün görülmüyor. Vücudumuzun yaktığı kaloriden fazla kalori alırsanız ve gerçekten ciddi bir sağlık probleminiz yoksa alınan kalori fazlalığı depo edilecek ve kilo alarak hacim kazana bileceksiniz. Birde antrenman programınızın şiddetini hacim kazanma odaklı güzel bir program ile desteklerseniz, imkansız diye bir şey kalmayacak ve sadece sabır ve zaman ile kolaylıkla üstesinden gelebileceksiniz.

Almanız gereken günlük kalori ihitiyacınızı buradan takip edebilirsiniz. Böylelikle diyet programını düzenleyerek kalori fazlalığı sağlayabilirsin.

Daha fazla uzatmadan kilo almanızı sağlayacak sağlıklı besinler nelerdir onlara bakalım.

Kilo Almamızı Sağlayacak Sağlıklı Besinler.

Hangi besinler kilo almamızı sağlar?

Aslında kalori fazlalığı yaratmak için besin değeri yüksek her şeyi yiyebilirsiniz, size fayda sağlayacaktır. Önemli olan yeterli kalori fazlalığı yaratacak zengin besin değerlerine sahip besin kaynakları tüketmektir.

1- Pirinç!

Pirinç kilo almak için oldukça faydalı bir besin kaynağıdır. Yüksek kalori kaynağı olan, kalori değeri yüksek bir besin kaynağı olmak la birlikte, pirinç kaslarda su tutarak hacim kazanmanıza katkı sağlar. Kazandığınız hacimden dolayı motive olacaksınız.

2- Süt!

Süt kalori almanız için etkilidir. Kalori değeri yüksek harika bir besin kaynağıdır. Bol bol süt için, tabi abartmayacak şekilde günde 1,5 litreyi geçirmeyin. Eğer süt içmek spor esnasında sizi rahatsız eder, sivilce gibi alerjik reaksiyonlar verirse miktarı azaltabilirsiniz.

3- Kuruyemişler!

Kuruyemişler içlerinde barındırdıkları zengin besin kaynakları ile harika bir atıştırmalıktır. Ayrıca yüksek kalori kaynağıdır. Beslenme diyet programınızda kilo almak için olmazsa olmasınız, kuruyemişlerdir. Her öğüne ekleyebileceğiniz mideyi rahastız etmeyen sağlıklı atıştırmalıklardır.

4- Patates

Sağlıklı kilo almak için pratik ve uygun maliyetli bir seçenektir. Patates, kilo almanız için ekstra karbonhidrat ve kalori kaynağı sağlayarak glikojen depolarınızın da artırarak antrenman programlarınız için yakıt kaynağı elde etmiş olursunuz.

5- Kırmızı Et, Yağlı

Kırımızı et, hiç tartışmasız kilo almak ve hacim kazanmak için en etkili yiyeceklerden biridir. Kırmızı etin, içerisinde bulunan lösin amino asiti, kas protein sentezini uyararak, yeni kas dokusunu oluşturur. Ayrıca hiç tartışılmasız, en etkili kas ve hacim kazanımı sağlayan, kreatinin beslenme takviyesinin, en doğal kaynaklarındandır.

6-Kurutulmuş Meyveler!

Kurutulmuş meyveler içlerinde antioksidan ve yüksek kalorili atıştırmalıklardır. Beslenme planlamanızda kilo almak için öğünlerinizde kullana bileceğiniz sağlıklı besin kaynaklarıdır.

Kurutulmuş meyvelerin şeker oranı oldukça yüksektir, bu sebep ile kilo alma diyetinizde uygulayabileceğiniz kolay ulaşılabilir besinlerdir. Ayrıca kurutulmuş meyveler oldukça iyi lif kaynaklarıdır. Ve birçok vitamin ve mineralleri alırsınız. Beslenme planlamanızı yaparken öğünlerinize ekleyerek diyet listesine ekleyiniz.

7- Bakliyatlar, Nohut Mercimek Barbunya!

Kilo almak için bakliyatlar oldukça etkili besin kaynaklarıdır. Yüksek kalorili öğünler ile birlikte kilo alma ve hacim kazanımı için gerekli yüksek protein ve karbonhidratları bolca içinde barındırmaktadır. Ayrıca lif oranı yüksek olduğundan dolayı kalın bağırsaklarımızda bulunan yararlı bakteriler besin kaynağı olarak enerjiye çevirirler. Hem sindirimimizi kolaylaştırarak sağlık problemlerin önüne geçerler.

8- Balıklar

Balığın faydalarını anlatmakla bitiremeyiz. Yağ oranı yüksek olmasıyla birlikte vücudunuzdaki omega6 – omega 3 dengesini korumasını destekler. Kesinlikle haftada 2 defa tüketin!

Omega-3 yağ asitleri, sağlıklı beyin gelişimi ve bilişsel işlevlerin sürdürülebilmesi için gerekli esansiyel yağ asitleridir. Vücut tarafından üretilemeyen esansiyel yağ asitlerinin besinlerle alınması gerekiyor. Somon, uskumru, istavrit, hamsi gibi yağlı balıklar ile ceviz ve keten tohumu gibi besinlerin kaynakları arasında sayılabileceği omega-3 yağ asitlerinin, kalp ve damar sağlığını koruduğu biliniyor.

Gördüğünüz gibi omega3, kilo almak için vücudumuzun hormon dengesini düzenlemek ile kalmıyor, aynı zamanda enerji kaynağı, fiziksel spor aktiviteleriniz ile birlikte beslenmenize ekleyerek kilo alma ve hacim kazanma sürecini hızlandıra bilirsiniz.

9- Tam Yağlı Peynir, Yoğurt

Aslında süt ve süt ürünleri diye biliriz. Öğünlerinize ekleyebilirsiniz. Birçoğumuz tarafından sevilen, kolay ulaşılabilir bir besin kaynağıdır.

10- Bitter Çikolata

Çikolata oranı yüksek kaliteli bir bitter çikolata, yüksek oranda antioksidan barındırır ve sağlığımız üzerinde oldukça fazla olumlu etkileri vardır. Yağ oranı yüksek gıdalar gibi, bitter çikolatanın da yağ oranı oldukça yüksektir. Kalori fazlalığı yaratmak için diyetinize ekleyebileceğiniz bir besin kaynağı olarak değerlendirebilirsiniz. 100 gramlık bir barda yaklaşık 500-600 gram kalori bulundurmaktadır. Ayrıca mutlu olursunuz.

Sağlıklı Kilo Alma Yöntemleri

Kilo Almak İçin Yağ Tüketin.

Sağlıklı yağ kaynaklarının, enerji değeri yüksek olduğu için vücut metabolizmamızın dengeli çalışmasını sağlar. Aynı zamanda sağlıklı yağ tüketimi insan organizmasında bulunan tüm hormonel dengenin düzenli çalışmasını sağlayarak, fayda sağlar.

Kilo Almak İçin Yağ Tüketin!!!

Besin değerlerine göre yediğimiz;

  • 1 gram proteinin enerji değeri 4 kalori
  • 1 gram karbonhidratın sağladığı enerji miktarı 4.5 kalori
  • 1 gram sağlıklı yağın kalori yani enerji değeri 9.3 kaloridir

Unutmayın ne kadar çok enerji fazlalığı sağlarsanız o kadar kilo alırsınız. Sağlıklı yağ tüketimini arttırmanız kilo alma sürecinizi hızlandırır. Lakin her han gibi bir fiziksel spor aktivitesi yapmazsanız kilo alma sürecinizin sağlıksız olacağını söyleyebilirim. Kalori fazlası yarat, hacim kazanımı odaklı antrenman yap ve aldığın besinlerle kas yapısının oluşması için gerekli besinleri ver.

Kilo Almak İçin Su İçmeyi Unutmayın!

Suyun insan sağlığına önemi tartışmasız herkes tarafından bilinmektedir. Hepimiz zaman zaman su alınımını unutabiliyoruz lakin suyun insan sağlığına, kilo alma ve hacim kazanmak için,  fiziksel beden formumuzun fazlasıyla suya ihtiyacı vardır. Organizmanın yani kişinin hayati fonksiyonlarının düzenli çalışabilmesi için günde 1-2 litre su alması gerekmektedir. Artık hepimiz tarafından bilinen ama hep unutulan bir durumdur.

Kilo Almak İçin Fazla Su Tüketin!! | Transform Gym

Farkında olmadan düşük seviye su alımında dehidrasyon gerçekleşmektedir. Dehidrasyon ile ortaya çıkan öncelikli rahatsızlıklar baş ağrısı, uyuklama, ve genel dikkat dağınıklığına sebep olur.

Suyun hayatta kalmak için ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Su, diğer organlarımız, hayati fonksiyonlarımız için çok önemli olduğu kadar, kilo almanız için de çok önemlidir. Sıvı alımını azalttığınızda kan hacmi de azalır. Kalbe, beyne, kaslara ve diğer tüm önemli organlara daha az kan akışı sağlanır. Hayati organlara giden kan ne kadar azalırsa, organlar o kadar az oksijen alır. Sonuçta organlar normal görevlerini yerine getirmekte güçlük çeker. Ayrıca tükettiğimiz besin kaynaklarını sindirmek içinde oldukça fayda sağlar.

İnsan organizması, yani bedenimizin beslenme alışkanlıklarını disipline ederek kolaylıkla ideal kilomuza ulaşabiliriz. İmkansız diye bir şey yoktur sadece zaman alır.

Birleşik Egzersizler Yaparak Kas Hacmi Kazanın.

Kilo almak için kas hacmi kazanılması hedeflenilmektedir. Ağırlık antrenmanları ile sistamatik kilo artırımı hedefli, kasları yoğun stres ve baskı altına alarak, kas hacmi kazanın.

Tabiki sağlıklı kilo almaktan bahsediyorsak, kas hacmi kazanmanız gerekmektedir. Antrenman programlarınızda, belirli ağırlıklarla, kuvvette devam esas alarak, gücünüzü korumaya çalışın. Hatta devamında belirli hedefler koyarak gücünüzü arttırmaya, yani antrenman şiddetini yükseltin. Eğer gerekli besin kaynaklarını alarak antrenman programınıza devam ederseniz kas hacmi kazanarak daha motive olacaksınız.

Buna örnek olarak, birleşik kas gruplarını çalıştıran squat, deatlift, benchpress gibi egzersizler ile düşük tekrar maksimum kilo hedefli, hacim kazanmaya yönelik hipertrofi antrenmanları yapabilirsiniz.

Kalori fazlası oluşturarak, Antrenman ve Beslenmenizi nasıl düzenlemeniz gerektiğiyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız, bunun için hazırladığımız BULK DÖNEMİ yazımıza geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın