İdeal Kilo Hesaplaması Kaç Olmalı? Nasıl Bir Yol İzlenmeli !!

İdeal kilo hesaplama, boyunuza, yaşınıza göre değişe bilir. Beden kitle indeksi size bu konuda yardımcı olacak en doğru araçtır.

İdeal kilo nedir? Nasıl ölçülür?

İdeal kilo değeri, sağlıklı yaşam sürebilmek ve daha rahat hareket edebilmek için boy ile orantılı kilo değeridir. Bulunan bu sonuç bize vücut kitle indeksimizi belirler.

Beden kitle indekse göre ideal kilo, 18 ile 25 arasıdır. Lakin beden kitle indeksi tek başına yeterli olmaya bilir. İdeal kilomuza nasıl ulaşacağımızı belirlemek için vücut yağ oranı ve vücut tipleri yazımıza bakarak daha etkili bir sonuç elde edebilirsiniz.

Yaşa Göre İdeal Kilo Değişir Mi?

İdeal kilo yaşa göre değişmez. Lakin 20-25 yaşlara kadar vücut gelişimini devam ettirdiği için kilo artımı görülmektedir. Bu sebep ile oran değişebilir bu da gayet normal bir durumdur.

Şunu da belirtmek isteriz yetişkinden yaşlılığa doğru ilerledikçe kas kaybının artmaması için, öncesinde önlem alarak fiziksel spor aktiviteleriniz arttırarak kilonuzu kontrol altında tutmak isabetli bir karar olacaktır.

İdeal Kiloya Ulaşmak İçin, Nasıl Bir Yol İzlenmeli?

İdeal Kilo Kaç olmalı, Transform Gym

İdeal kilonuz hedeflediniz vücut kitle indeksiniz 18 ile 25 arasındaysa her şey yolunda gidiyor anlamına gelmektedir. Bu gayet iyi bir durum diyebiliriz. Fakat bu değerler ideal kilo değerinin üzerindeyse artık bu durumu düzeltmek için bir şeyler yapmanız gerekmektedir. Spor aktivitelerinizi ve beslenme programını düzenleyerek sağlıklı kilo hedefine kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

İdeal kiloya ulaşmak için, antrenman ve beslenmenizi nasıl düzenlemeniz gerektiğiyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız, bunun için hazırladığımız “DEFİNASYON DÖNEMİ ” yazımıza geçebilirsiniz.

İdeal Kilo Hesaplama Değeri, Zayıf Çıkan Kişiler Ne Yapmalı?

Vücut kitle indeksiniz 18’in altında çıktıysa, zayıf kategorisine giriyorsunuz demektir. Bu durum yağ oranınızın azlığı ya da  kas kütlenizin çokluğu ile pek alakalı değil. Boyunuza göre kilonuz fazla düşük demektir.

Anoreksiya vücut kitle indeksi düşük olan bireyler için bir tehlike olabilir, yeme alışkanlığınızı kontrol etmelisiniz. Sağlıklı bir şekilde kilo almak için yapılması gereken, yaktığınız kaloriden daha fazla kalori alarak, kalori fazlalığı yaratmaktır.

Kilo alarak, hacim kazanmak için, antrenman ve beslenmenizi nasıl düzenlemeniz gerektiğiyle ilgili nasıl bir yol izleyeceğinizi bilmiyorsanız, bunun için hazırladığımız “BULK DÖNEMİ ” yazımıza geçebilirsiniz.

İdeal kiloya ulaşmak için beslenme alışkanlıklarını değiştirip, disipline edin. Fiziksel spor antrenmanlarınızı ihmal etmeyin, gerekirse şiddetini artırın ve uyuma alışkanlıklarınızı düzenleyin. Aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkmak hormonların düzenli çalışmasına maksimum katkı sağlamaktadır.

Bir cevap yazın